Thursday, July 26, 2012

Bila mimpi ngeri jadi kenyataan...


At last, perkara yang aku risaukan dah pun terjadi... Favorite things aku telah menjadi mangsa ketidakprihatinan pihak2 tertentu... Aku frust giler... Dan baru hari ni aku berkesempatan nak "memuntahkan" isi hati aku...




Perkara pertama aku nak cerita pasal favorite magazine aku-UTOPIA... Maybe korang pun akan rasa mual bila aku duk ulang2 benda yg sama... Well, apa boleh buat... Aku sememangnya kipas-susah-mati magazine ni... Memang aku akan kenang pemergian magazine ni dari dunia cetakan sampai bila2... Keputusan dorang utk tampil lebih berteknologi (online) sememangnya keputusan yang susah aku nak terima... Aku imagine dorang akan maintainkan momentum karya dorang, tapi apa yang berlaku sebaliknya... Website dorang tersangatlah lemau dgn info2 yang jarang2 diupdate... Tak tahulah sekarang wujud lagi ke tak website tu...

Sebagai seorang follower/kipas-susah-mati magazine UTOPIA yang setia selama hampir 8 thn ni, aku nak bagitahu yang aku tersangatlah kecewa dengan apa yang belaku... Well, maybe dorang ada alasan tersendiri kenapa dorang mesti menghentikan cetakan magazine UTOPIA ni...Apa yang lagi mengecewakan magazine GEMPAK, APO, UJANG, G3 & lain2 magazine mmg tak boleh nak gantikan UTOPIA... Adios, UTOPIA...


Perkara kedua pulak aku nak sentuh pasal XFM-my favorite radio ever... Start daripada beberapa minggu lepas, XFM telah pun lenyap dari industri radio FM & kini secara rasminya XFM telah menjadi radio online 100%... Aku kecewa sgt dowh... Kenapa mesti XFM??? Kenapa AMP Radio & pihak2 tertentu cuba nak tutup XFM instead cuba nak kukuhkan kedudukan XFM sebagai pembela musician Malaysia...  Ke sebab XFM tak boleh nak tarik berjuta2 peminat mcm radio2 lain???

Hello, come onlah... of courselah XFM "susah" nak jadi segah radio2 lain... objektif & target listener pun berbeza... So, kalau nak dibandingkan memang tak padan... Lagipun, XFM tu "makin sakit" bukan sebab XFM tu sendiri, tapi ada pihak lain yang telah cuba "bunuh" XFM perlahan2... Semuanya bermula bila DJ XFM seorang demi seorang ditarik ke stesen radio lain... Cerita penuh kat sini...


XFM tu ada kelompok listener yang tersendiri... Janganlah buli kitorang... Aku harap AMP Radio & pihak2 tertentu boleh pertimbangkan utk kembalikan XFM ke radio FM... Tolonglah dengar suara listener XFM yang dahagakan bunyian2 musician Malaysia yang terbaik dari ladang ni...

Sebelum aku start mengarut2 sampai keluar topik, aku rasa beter aku stop... Akhir kata, all the best utk UTOPIA & XFM...



No comments:

Post a Comment