Monday, October 3, 2011

Junior VS Senior...


Setelah lama sem baru bermula, barulah aku ada masa nak taip cerita baru... FYI, pada 11hb September 2011 telah bermula sem baru untuk siswa & siswi UUM... Dan secara rasminyalah aku & kawan2 aku naik pangkat jadi senior...

Best sangat ke jadi senior ni...? Berdasarkan observation yang aku buat rata2 student2 ni sangat teruja menjadi senior... Sebabnya, dapatlah diorang "bermanja2 kasar dengan adik2 baru ni"...

Dewan MAS

Antara gurauan yang sangat popular dalam kalangan senior2 UUM ni ialah beri direction yang salah dekat junior... Lain tempat yang ditanya, lain direction yang ditunjukkannya...

FYI untuk sesiapa yang x pernah datang UUM, korang susah nak bayangkan betapa luasnya kawasan UUM ni... Kesian kat junior2 yang terpaksa tawaf UUM ni demi nak mencari dewan kuliah dorang...

Honestly, time zaman aku mula2 masuk UUM dulu pun aku pernah sesat... Hasilnya, aku masuk kelas lambat sejam... So, aku faham benorlah perasaan orang yang sesat mencari arah ni...

Sekitar UUM

Antara sebab kenapa si senior ni suka tunjuk direction yang salah ialah sebab diorang pun dah alami pengalaman yang sama time diorang jadi junior dulu... Maybe diorang nak merasa perasaan senior yang buji diorang dulu...

Ya lah... Time kita nak seronok2 ni manalah kita fikir sangat perasaan orang tu... Seronok ke buli orang ni...? Apalah yang korang dapat...?

Aku kesian kat junior2 ni... Sabor jelah dik oi... Nak buat macam mana kan...? Gurauan ni dah jadi macam salah satu cara nak meraikan kedatangan junior kat UUM ni... Anggap jelah semua tu sebagai gurauan... Tak semua senior nakal... Aku percaya lah kalau korang dah jadi senior nanti, korang pun akan buat benda yang sama jugak... So, nikmatilah layanan yang senior bagi ni dengan hati yang terbuka...

Antara lokasi yang menarik (air pancut)

 Akhir kata, SELAMAT KEMBALI KE UNIVERSITI...


No comments:

Post a Comment