Saturday, October 8, 2011

Pesta Konvo Lagi...


Semalam ialah malam ke-3 aku pergi ke pesta konvo UUM... W/pun, UUM ni kat hutan, tapi sambutan yang diberikan oleh warga UUM & orang2 luar diluar jangkaan... Al-maklumlah, tahun lepas punya pesta konvo terpaksa dicanselkan, so tanhun ni diorang lepas geram lah...

Apa yang aku buat kat pesta/expo tu... Aku makan, window shopping & tengok free show... Aku nak cerita pasal makan dululah... Kat pesta makanan tu, aku & kawan2 aku makan char kuew teow & semalam kitorang makan nasi ayam... Agak X BERBALOI beli char kuew teow tu... Harganya RM3.00 tapi sikit siot... Rasanya biasa2 je... Lagi sedap char kuew teow kat pasar malam Sabak kut... AKu bagi 2/5 skor untuk char kuew teow tu...

Cahr Kuey Teow

Nak cerita pasal window shopping pulak... Havoc jugak la gerai2 yang jual kat expo tu... Macam2 ada... Baju, bunga, tudung, cenderahati dll... Aku pun dah x ingat kedai apa yang ada sebab banyak sangat... Aku x beli pape sebab aku x berapa nak berkenan dengan barang2nya... Tengok2 pundah cukup...

Next, pasal show... Artis mana pulak UUM jemput ni...? Hari Khamis diorang jemput Firdaus, Mirwana & Hijjaz... Biasalah, malam2 Jumaat ni molek sikit kalau jemput artis nasyid... 

Time Firdaus & Mirwana kitorang x tengok sebab kitorang pergi makan & window shopping... Firdaus dah biasa tengok sebab diorang selalu perform kat UUM ni (sebahagian diorang merupakan fello kat salah satu DPP kat sini)... Aku dapat tengok Hijjaz je... Diorang memang berbakat... Yang paling aku x sangka, depa tu kelakar o... Munif x banyak cakap... Suara & lagu diorang semua sedap2... Aku bagi 4/5 bintang... Time tu orang x sesak sangat... Biasalah, irama nasyid...

Firdaus

Hijjaz
Mirwana


Malam tadi pulak MAMU Raja Lawak 4 & Ella datang... Lawak2 MAMU masih boleh buat aku ketawa... Suara Ella nyanyi live sedap... Punyalah banyak manusia malam tadi... Itulah penangan kedatangan Ella... Diorang2 yang tengok pun naik gila... Speechless aku...

Mamu



Ella



No comments:

Post a Comment