Friday, August 16, 2013

Bunyian Jepun - PIKO

Time orang tengah sibuk2 minat muzik K-POP, aku telah mengalihkan selera aku ke J-POP… Actually, bintang j-pop yang aku cuba nak perkenalkan ni bukan aku tahu dari TV, radio, mahupun internet… Aku tahu pasal “PIKO” ni daripada majalah UTOPIA…  PIKO merupakan seorang jejaka yang dilahirkan pada 11 March 1988 di Hyogo, Japan… Ni ada sedikit info pasal si PIKO ni…



Apa yang specialnya PIKO ni… Aku bukan minat PIKO ni pasal dia ni beautiful boy, tapi disebabkan oleh kebolehan dia menyanyi dalam dua suara – suara lelaki dan suara perempuan… Mula2 pun aku tak percaya, tapi lepas dengar sendiri, aku just boleh terpegun & terkejut… Actually, kat Malaysia ni pun ada jugak orang yang boleh menyanyi guna 2 suara, tapi aku malas nak cerita… Cer korang carik sendiri…


Nilah bukti kelelakian & kefeminiman si PIKO ni…




PIKO dah meriliskan 7 singles, 4 album studio & 1 album kompilasi…
Singles:
1-           Story [October 2010]
2-          Wasurenagusa [December 2010]
3-          Sakurane [March 2011]
4-          Yume Hana [October 2011]
5-          Emiiro Refrain [April 2012]
6-          Make My day! [August 2012]
7-          Kotonoha (言ノ葉) [June 2013]

Albums:
1-           Infinity [2009]
2-          1PIKO [2011]
3-          2PIKO [2012]
4-          Hitokoe [2013]
5-          PIKOllection [2013]


official website: http://www.piko-piko.jp/

No comments:

Post a Comment