Sunday, August 18, 2013

Bunyian Malaysia - BLiZ

Jakall (bass), Mohaid (gitar & vokal), Opie (drum)
BLiZ ni merupakan one of aku punye Malaysian feveret band… Kenape aku suka??? Aku suka sebab aku sukalah… Susah aku nak describe kenapa aku suka BLiZ ni… Before that, hangpa bace jelah dulu background depa ni… 



Kalau kat Malaysia, depa digelar “Muse Malaysia”… Sebab ape??? Sebab sound depa memang macam sound Muse… Cuma depa ada nyanyi lagu Melayu… Tu je bezanye… Depa ni dah pun pernah keluarkan album/demo “Mimpi Yang Mati”…


Album/Demo tracklist:
1-           Mimpi Yang Mati
2-          Sepi Senjaku
3-          My Alexandra
4-          Syurga Lebih Menyayangimu
5-          Dream A Dream
6-          Dilema
7-          When You Were 16
8-          Akhirat

Kesemua lagu2 dalam album/demo ni memang tangkap layan punye… Tak ada pun lagu yang tak best… But, lagu feveret aku sudah semestinya lagu “When You Were 16”… Dia punye feeling dalam lagu ni memang terbaek…


Cakap banyak pun tak guna, tendang pun tak kena… Apa kata hangpa usha band ni baik2… Maybe agak terlewat untuk aku bercerita pasal BLiZ ni sebab depa pun dah lama dalam industry muzik kat Malaysia ni… Just nak berkongsi… Sharing is caring…



Facebook: https://www.facebook.com/blizmuzik

No comments:

Post a Comment