Wednesday, September 4, 2013

Bunyian Malaysia - Statik


Fendi/Hassan/Haziq/Enol

STATIK… Band yang berasal daripada Skudai, Johor ni terdiri daripada 3 anak muda yang berbakat… Ahli rasmi Statik terdiri daripada Haziq/Bagak (vocal/gitar), Enol (drum) & Fendi (gitar), manakala Hassan (bass) pula merupakan ahli tak rasmi Statik… Band Statik mempertaruhkan genre “powerpop” yang easy listening & catchy…

Sumber: Facebook

FYI, Enol & Hassan merupakan ex-member band The Official suatu ketika dulu… So, Statik ni jangan dipandang rendah begitu saja sebab ahli2nya bukan budak2 mentah yang main muzik sebab nak glamer… Masing2 dah ada experience main muzik dengan band2 lama depa termasuklah Bagak & Fendi… Statik menggelarkan supporters depa sebagai “Fanstatik” & depa ni merupakan salah satu finalist untuk rancangan reality Kawanku Bintang Coca Cola…


Ketika dalam Kawanku Bintang Coca Cola 
 Statik telah pun mereleaskan sebuah EP – “Aku dan Kontroversi” & sebuah mini album – “Statik”…

EP – AKU DAN KONTROVERSI:

1-           Aku dan Kontroversi

2-           Cherita Kita

3-           Nikmat Sementara

4-           Pusingan Terakhir
 

MINI ALBUM – STATIK:

1-           Bintang

2-           Cherita Kita

3-           Dia

4-           Tanda Tanya

5-           Gelap

6-           Kwhadiranku

7-           Nikmat Sementara


XFM telah memperkenalkan aku dengan bnad ni… Single pertama depa, “Nikmat Sementara” meletop2 kat XFM masa tu… Time tu semua orang gilakan Statik termasuklah aku… Then, supporters muzik Malaysia terus memberikan sokongan kat next single depa termasuklah “Bintang”, “Cherita Kita”, “Aku & Kontroversi”, Pusingan Terakhir”, “Dia” & “Gelap”…


Statik - Anak Jati Johor
 
Pada tahun 2009, Statik telah buat penampilan sulung depa kat gig time X-GIG di Johor… Even tu first time depa turun gig, tapi support yang diterima daripada giggers amat menggalakkan… Then, depa telah dijemput oleh XFM untuk menjayakan beberapa siri X-GIG di Seremban & Muar… Statik juga turut menjayakan siri X-GIG EXTENDED siri 1 dan 2…

 

XFM X-GIG EXTENDED trailer
 Sekarang ni Statik dah pun keluarkan teaser lagu2 baru depa termasuklah lagu Kacau, Sujudku, Dan Gadis Itu & Anak Johor…





 
 p/s: Aku memang menggalakkan korang untuk bagi support kat Statik ni sebab aku rasa yang depa ni memang boleh pergi jauh… So, selamat mendengar… :D




No comments:

Post a Comment